alexanderhansen

Alexander Hansen

Anbefaling Maj 2015

“Hvad gør at du SKAL vælge SPORTSKROPSKOLEN? Svaret på et simpelt spørgsmål indeholder elementer fra den personlige dannelsesrejse, de faglige kvalifikationer, fællesånden og den nærmest filosofiske tone der er på SPORTSKROPSKOLEN på det idylliske Østerbro.

Fra første dag du træder ind ad døren og møder den yderst passionerede lærer Jesper får man fornemmelsen af endnu et hjem er fundet. Her bliver der gået op i fagligheden hvor der er plads til fordybelse, vejledning og forståelse for at alle lære på hvert deres niveau og hastighed. Jesper er en imponerende mand der får professorer til at skamme sig, med et overskud samt tilgang til undervisningen der får alle med på vognen og presser de dygtige til at blive endnu bedre.

Igennem Sportsmassør og Sportsterapeut uddannelserne ender du med fysiologisk/anatomisk viden på meget højt niveau der skaber fundamentet til en fantastisk massage. Til at starte med kan det teoretiske føles som en portion akademiske betegnelser der kan være svær at sluge, men med en smule dedikation og motivation kan ALLE løfte sig over dette og mærke det grønnere græs på den anden side (ja, græsset er grønnere herovre). Den dejlige praktiske tilgang til dette håndværksfag er en fornøjelse. Inspirationen bliver stor når Jesper tager dig i hånden og introducerer dig til en verden af passion og presser dine kompetencer til det bedste der findes. En hjælp til andre mennesker der virker!

Uddannelsen er dog ikke kun uddannelse. Dette er også et sted hvor jeg har set identitetens genfødsel hos mange, eller bare gået derfra en smule klogere på dem selv og livet. Om det er fagets natur der får folk til at kigge indad eller Jespers tilgang til livet der får alle og hver til at sjælesøge vil jeg lade stå i det uvisse. Dog er der ingen tvivl. Alle går derfra med mere end bare et uddannelsesbevis.

Sagt på almindelig dansk. Det er et skide godt sted med plads til masser af spas, ballade og dyb seriøsitet. Funky, super sej lærer. Godt sammenhold med folk der ØNSKER at være der.

Personligt kostede uddannelserne mig de sidste kroner i sparebøssen, men aldrig har jeg følt mig så rig!”

Alexander Hansen – Massør/Sportsmassør og Sportsterapeut.