BLIV RAB OG MOMSFRITAGET SOM BEHANDLER

FÅ EN BESKYTTET RAB TITEL OG BLIV MOMSFRITAGET - OPFYLDER STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED OG SKAT´S UDDANNELSESKRAV.

BLIV RAB OG MOMSFRITAGET SOM BEHANDLER

FÅ EN BESKYTTET TITEL - BLIV RAB  OG MOMSFRITAGET

Vil du være RAB massør, giver vi dig den mulighed på SPORTSKROPSKOLEN. I Danmark findes der kun 1 officiel branchegodkendt uddannelse for massører. Den hedder RAB MASSØR. Den kræver at du samlet har minimum 660 lektioners uddannelse. Opfylder du de uddannelseskrav kan du blive godkendt RAB massør efter Styrelsen for Patienssikkerhed´s uddannelsesregler og opnå momsfritagelse for dine behandlinger ved SKAT.

RAB ordningen er den eneste officielle massøruddannelse i Danmark. Med RAB kan du få patienter fra sundhedsforsikringer, behandlerforsikring, momsfritagelse og flere og flere virksomheder kræver at du er RAB MASSØR for at kunne blive ansat. Derfor er det vigtigt når du vælger en skole og et uddannelsessted, at du sikrer dig at du har muligheden for at kunne blive RAB. Ikke alle skoler tilbyder denne mulighed. Det gør vi på SPORTSKROPSKOLEN. Og vi har gjort det nemt for dig.

Sådan gør du:

1. Tager SPORTSKROPSKOLENS uddannelse til Massør/Sportsmassør - 100 lektioner
  2. Overbygger og tager SPORTSKROPSKOLENS uddannelse til Sportsterapeut - 50 lektioner
  3. Overbygger og tager SPORTSKROPSKOLENS uddannelse til Kropsterapeut - 100 lektioner
  4. Tager E-learning i anatomi, fysiologi, sygdomslære og psykologi ved PONS eller INNOWELL (Tilmeldes selvstændigt hos ekstern udbyder).

Dette giver samlet 660 lektioner og opfylder derved de officielle uddannelseskrav på minimum 660 lektioners undervisning til RAB registrering og momsfritagelse.

Det gør det nemt for dig at blive RAB (REGISTRERET ALTERNATIV BEHANDLER) - fordelt over 4 moduler/uddannelser - Nemt og overskueligt - Har du spørgsmål, så ring eller skriv til os - Du er altid velkommen.

Når du har opfyldt uddannelseskravet på minimum 660 lektioner, skal du med dit uddannelsesbevis i hånden selv søge om RAB hos en godkendt forening, samt selv kontakte SKAT med henblik på momsfritagelse.

Læs her Styrelsen for Patientsikkerhed ord om RAB: https://stps.dk/da/sundhedsprofessionelle-og-myndigheder/autorisation/registreringsordning-for-alternative-behandlere/

Formålet med registreringsordningen er at give brugere af alternativ behandling en bedre mulighed for at kunne identificere alternative behandlere, der opfylder en række faglige og uddannelsesmæssige krav, idet de registrerede alternative behandlere får en eneret til at benytte titlen registreret alternativ behandler (RAB).

Læs her SKAT´s regler for momsfritagelse for RAB massører: http://skat.dk/skat.aspx?oid=2040163

To betingelser skal være opfyldt samtidig førend en konkret ydelse kan momsfritages efter momslovens § 13, stk. 1, nr. 1:

1. Et behandlingskrav. Det betyder, at sundhedsydelsen skal kunne karakteriseres som en behandling.
  2. Et uddannelseskrav. Det betyder at sundhedsydelsen skal udføres som led i udøvelsen af lægegerning eller dertil knyttede erhverv.