Kursus i Sportsernæring

KURSUS I SPORTSERNÆRING - KØBENHAVN OG VEJLE - SPORTSKROPSKOLEN - FÅ VIDEN DER VIRKER

Hvad er optimal ernæring i forbindelse med fysisk aktivitet - Få brugbar viden - Et kursus hvor du ikke blot lærer at vejlede de der skal tabe sig, men også dem der skal tage på eller dem der har den optimale vægt, men ønsker mere energi til en aktiv hverdag. Flere og flere ved, at fremtiden står i de aktives navn og at ernæring og kost skal passes ind i en dagligdag, med sport, fitness og motion. Alle har i dag viden om at slankekure, slankeprodukter, slankekonsulenter, mirakelkure og skrappe diæter ikke er vejen frem. Hvis du ønsker at tabe dig og have en god og sund fremtid, så er det derimod kombinationen af god og frisk motion og aktivitet, samt sund og nærende ernæring, der er vejen frem. Derfor er fremtidens ernæringsrådgivning og viden, baseret på netop sportsernæring.

• Kostanbefalinger for sportsfolk
  • Energibehov
  • Kulhydrat - Protein - Fedt - Vitaminer og mineraler - Væske - Kosttilskud
  • Måltidsfordeling
  • Vægttab
  • Kostvaner
  • Kostprofil
  • Måling af blodsukker og Ketosis
  • Brug af kalorietæller
  • Du lærer at lave en kropsanalyse med en TANITA vægt med print (Giver udskrift med vægt, BMI, Basal stofskifte, Fedtprocent, Fedtmasse, Visceralt fedt (omkring indre organer), Muskelmasse, Vand i procent og i kg. samt vurderet knoglemasse.)

Lær at planlægge ernæring til de der løber, cykler, spiller fodbold, håndbold etc. Lær beregning af væskeindtag, kulhydrater, protein, fedt, mineraler/vitaminer - Lær at vejlede i brug af energibarer, gels, energidrik, recoverydrik m.m.

10 lektioner - 1 dag

Kr. 950,00 - Betales 1. mødedag

Materialer:
Undervisningsmaterialer fra Danmarks Idræts Forbund

Kurset afsluttes med en 30 minutters skriftlig test.

Uddannet Massør/Sportsmassør fra SPORTSKROPSKOLEN