Kursus i Sportszoneterapi

KURSUS I SPORTSZONETERAPI - SPORTSKROPSKOLEN - KØBENHAVN OG VEJLE - 20 lektioners kursus - Lær den originale zoneterapi med fokus på at hjælpe sportsfolk og aktive med denne simple og effektive behandlingsform, optimering af restitutionsprocessen og forebyggelse af problematikker - Et kursus med viden som du kan bruge til at hjælpe dig selv og aktive/sportsfolk i din klub, team, sportshold, fitnesscenter m.m. - Kurset er åben for alle med en forudgående relevant behandleruddannelse - Din pris kr. 970,00

Lær Sportszoneterapi der virker – Simpel og effektiv behandling

Den amerikanske læge William Fitzgerald er grundlægger af den zoneterapi, vi kender i dag. Sammen med en gruppe kolleger systematiserede og undersøgte Fitzgerald de fodpunkter, som indianerne mente man havde en virkning. Fitzgerald fandt frem til, at tryk og massage af fodpunkterne og punkter andre steder på kroppen kunne påvirke andre dele af kroppen og få smerter til at gå væk. Fitzgerald opdagede, at disse punkter eller ”reflekszoner” fandtes over hele kroppen. I 1917 udgav han bogen "Zone Theraphy” den første bog om zoneterapi. Her beskriver han, hvordan tryk forskellige steder på kroppen kan forbedre de indre organers funktion.

I 1930’erne videreudviklede Eunice Ingham Fitzgeralds ideer. Ingham koncentrerede sig om føddernes reflekszoner, da hun fandt ud af, at de var specielt virkningsfulde. Ingham og Fitzgerald udformede sammen en teori om, at zoner på fødderne afspejler organernes tilstand. Ingham udarbejdede kort over fødderne, hvor de forskellige organers reflekszoner er indtegnet. Disse kort bruges stadig i dag.

Når man får zoneterapi er det bedst at ligge ned, samtidig med at tøjet er løsnet. Inden man starter vil det være behageligt med en form for opvarmning af fødderne. Man kan lave helhedsbehandling, hvor man arbejder alle organ systemer igennem, eller man kan arbejde med et system eller organ.

• Cirkulationsteknik: En dyb cirkulerende bevægelse af tommelfingeren.
    • Krabbeteknik: Tommelens yderste led bøj og strækker sig frem langs reflekszonen.
    • Sedativt tryk: Et konstant fast tryk, af 1-2 minutters varighed.
    • Massage teknik. Hvor man bruger tommelen til massere det ømme sted.

20 lektioner - 2 undervisningsdage á 10 lektioner - Klassebaseret undervisning på skolerne i København og i Vejle

Kr. 970,00 - Beløbet betales af 1. gang ved tilmelding.

Materialer:
Undervisningsmaterialer er med i prisen.

Kurset er åben for alle med en forudgående relevant behandleruddannelse.

Næste opstart:

Tilmelding: http://sportskropskolen.dk/tilmelding/

Din underviser, Jesper, fra SPORTSKROPSKOLEN har stor undervisningserfaring og har i mere end 15 år stået for uddannelsen af mere end 2500 professionelle Sportsmassører og Sportsterapeuter rundt om i Danmark. Jesper er desuden Sportsmassør/Soigneur for Pro cykelholdet TINKOFF/SAXO BANK 2014/2015/2016, Par nr. 7 (Michael Mørkøv/Lasse Norman) 6dagesløb, Landsholdet i landevejscykling VM for professionelle og Sportsmassør for KIF KOLDING KØBENHAVN (Herre Håndbold Liga holdet) - Har erfaring som Sportsmassør og soigneur fra Pro Tour cykelholdet TEAM CSC 2005/2006, behandling og coaching af professionelle sportsfolk indenfor professionel cykling, golf (PGA), fodbold (Superliga), håndbold (Elite og landshold), crossfit, tennis, løb, skateboard (Pro), badminton og svømning m.m., sportsmassør og behandler på Landsholdet i landevejscykling VM i Madrid 2005, massør og behandler ved Copenhagen Marathon, Copenhagen Challenge Ironman, Copenhagen Masters Badminton stævne, Copenhagen Athletics Games, Iform kvindeløb, Alt for damernes kvindeløb, Copenhagen Halvmarathon, Femina kvindeløb, DGI landsstævne, Fitness INSPIRE Convention og behandling af Team Danmark støttede sportsfolk.