BLIV SPORTSTERAPEUT

BLIV EKSAMINERET SPORTSTERAPEUT PÅ SPORTSKROPSKOLEN - 50 LEKTIONER - KR. 4.955,00 - UDVID DINE KOMPETENCER - EFTERUDDANNELSE FOR MASSØRER, KROPSTERAPEUTER OG BEHANDLERE - Eksamineret og professionel efteruddannelse - Lær skadeterapi (inflammationsprocesser, forebyggelse/støttetræningsøvelser, behandling og genoptræning) af muskel- og skadesproblematikker i ankel, knæ, hofte, ryg, skuldre, nakke og armene - Du lærer at screene og undersøge skadens omfang, samt komme med et behandlingsforslag - På uddannelsen får du viden om og lærer brugen af RICEM, Kinesiotape, Sportstape, EMS/TENS, Sportsrecoveryboots, SportsMFR, Sportsakupunktur, Sportscupping, Sportsrefleksterapi, Ultralydsterapi, Sportsmobility (Foamroller, Stick og PNF) og du får viden om Restitutionskonceptet - Lær at behandle ankelskader, skinnebensbetændelse, plantar fasciitis, løberknæ, springerknæ, fibersprængninger, trælår, achillessenebetændelse, frossen skulder, lændeproblemer, lyskeskader, seneskedehindebetændelse, forstuvninger, indklemninger, skulder- og nakkeproblematikker, tennis- og golfalbue etc. - Du lærer at give de samme behandlinger som bruges i den professionelle cykelverden, superliga fodbold, herreliga håndbold, professionel atletik, badminton, golf, ishockey, crossfit etc. og på Team Danmark støttede sportsfolk.

Velkommen til SPORTSKROPSKOLEN i København, Aarhus og Vejle

På uddannelsen til Sportsterapeut lærer du:

• Lær skadeterapi (inflammationsprocesser, forebyggelse/støttetræningsøvelser, behandling og genoptræning) af muskel- og skadesproblematikker i ankel, knæ, hofte, ryg, skuldre, nakke og armene
  • Du lærer at screene og undersøge skadens omfang, samt komme med et behandlingsforslag
  • RICEM
  • Kinesiotape
  • Sportstape
  • EMS/TENS
  • Sportsrecoveryboots
  • SportsMFR
  • Sportsakupunktur
  • Sportscupping
  • Sportsrefleksterapi
  • Ultralydsterapi
  • Sportsmobility (Foamroller, Stick og PNF)
  • Restitutionskonceptet

Tid:
50 lektioner - 5 undervisningsdage á 10 lektioner - Klassebaseret undervisning

Pris:

BETAL AF 1. GANG: Kr. 4.955,00 - Betaling ved tilmelding

Tilmelding:http://sportskropskolen.dk/tilmelding/

Næste opstart:

KØBENHAVN - BLIV SPORTSTERAPEUT - Opstart oktober - Hold TER18-5K - Tirsdage fra kl. 08.30 til kl. 16.30 (Inkl. 30 min. frokostpause) Opstart uge 43 og eksamen i uge 47 - Ledige pladser

VEJLE - BLIV SPORTSTERAPEUT - Opstart oktober - Hold TER18-5V - Onsdage fra kl. 09.00 til kl. 17.00 (Inkl. 30 min. frokostpause) Opstart uge 43 og eksamen i uge 47 - Ledige pladser

Hold for 2019 opdateres snarest.

Eksamen:
Efter bestået eksamen får du udleveret dit uddannelsesbevis med titlen Eksamineret Sportsterapeut fra SPORTSKROPSKOLEN.

Adgangskrav:

Uddannelsen er åben for alle med en relevant behandleruddannelse - Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål

Undervisningen:
Uddannelsen foregår som klassebaseret undervisning på skolerne.

Din underviser, Jesper, fra SPORTSKROPSKOLEN har stor undervisningserfaring og har i mere end 15 år stået for uddannelsen af mere end 2500 professionelle Sportsmassører og Sportsterapeuter rundt om i Danmark. Jesper er desuden Sportsmassør/Soigneur for Pro cykelholdet TINKOFF/SAXO BANK 2014/2015/2016, Par nr. 7 (Michael Mørkøv/Lasse Norman) 6dagesløb, Landsholdet i landevejscykling VM for professionelle og Sportsmassør for KIF KOLDING KØBENHAVN (Herre Håndbold Liga holdet) - Har erfaring som Sportsmassør og soigneur fra Pro Tour cykelholdet TEAM CSC 2005/2006, behandling og coaching af professionelle sportsfolk indenfor professionel cykling, golf (PGA), fodbold (Superliga), håndbold (Elite og landshold), crossfit, tennis, løb, skateboard (Pro), badminton og svømning m.m., sportsmassør og behandler på Landsholdet i landevejscykling VM i Madrid 2005, massør og behandler ved Copenhagen Marathon, Copenhagen Challenge Ironman, Copenhagen Masters Badminton stævne, Copenhagen Athletics Games, Iform kvindeløb, Alt for damernes kvindeløb, Copenhagen Halvmarathon, Femina kvindeløb, DGI landsstævne, Fitness INSPIRE Convention og behandling af Team Danmark støttede sportsfolk.